trening mięśni dna miednicy

Przeważnie z kłopotami z mięśniami dna miednicy borykają się panie po porodach, jednak zdarzają się także mężczyźni, jacy diagnozowani są w taki sposób. Mięśnie te w szczególe odpowiadają za możliwość wstrzymywania pragnień fizjologicznych. Nawet w czasie silnego parcia na pęcherz, mięśnie dna miednicy muszą poradzić sobie z tym problemem. Jeśli niemniej jednak na skutek większego wysiłku, czy także kaszlu oraz śmiechu zdarza się nietrzymanie moczu, nieodzowna jest ich fizjoterapia.

Mięśnie dna miednicy

Często okazuje się, że to naturalnie dzięki dobrym ćwiczeniom można niezwykle szybko powrócić do zdrowia i pełnej sprawności. Przekonują się o tym właśnie kobiety po porodach naturalnych oraz cesarskim cięciem, jakie uczęszczają na fizjoterapię. Wybitnie ważne jest, aby ćwiczyć regularnie, najprzyzwoiciej każdego dnia. W owym czasie można liczyć na w rzeczywistości imponujące efekty.
Istnieje możliwość umacniania mięśni dna miednicy pod okiem fizjoterapeuty, bądź też samodzielnie w warunkach domowych. Na tę drugą możliwość decyduje się większość pacjentów, u których zdiagnozowano kłopot. W jaki sposób może się wykonywać takie treningi, by były jak w największym stopniu skuteczne?
Na początek rekomenduje się proste ćwiczenie, jakie polega na skurczeniu i rozkurczaniu mięśni. Najprawidłowiej robić to w pozycji leżącej, a z czasem również w stojącej. Przerwa między skurczami powinna trwać dwa razy dłużej niż one same. Najodpowiedniej jest przytrzymywać skurczone mięśnie po kilka sekund oraz rozluźniać je swobodnie. Zaleca się wykonywanie dziesięciu powtórzeń w trzech seriach w ciągu dnia.
Warto nie zapominać o tym, że pośladki, uda i brzuch podczas ćwiczeń powinny być całkowicie rozluźnione. Najważniejsze jest samo podnoszenie dna miednicy oraz opuszczanie go. Powietrze winno być nabierane przed skurczem, a później wypuszczane w czasie rozkurczania mięśni, pomału. Istotne jest, aby nie wstrzymywać oddechu.
Pierwsze wyniki powinny pojawić się już po około sześciu tygodniach powszednich ćwiczeń. Kiedy pojawi się już wyraźna poprawa, w owym czasie wolno zmniejszyć częstotliwość do jednej lub też dwóch serii, jakkolwiek najprawidłowiej nie rezygnować z takich ćwiczeń. Sporo osób przyznaje, że dzięki treningowi udało im się odzyskać dawne zdrowie oraz sprawność seksualną. Dotyczy to także mężczyzn, którzy w pewnych sytuacjach wstydzą się mówić o swoich kłopotach bardziej niż kobiety, których kłopot ten dotyczy o wiele częściej. Jeżeli tylko pojawia się problem oraz samodzielne ćwiczenia w warunkach domowych nie dają stosownych efektów, najlepiej skonsultować się z lekarzem. Być może zleci on fizjoterapię pod okiem specjalisty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *